петък, 26 ноември 2010 г.

Моята полиция ме мрази

Химнът на МВР, който вече се превърна в Хит номер 1 и измести дори Рамщайн от класациите, ни набива в главите че "моята полиция ме пази". Дали обаче това е така и дали става дума за полицията изобщо или за някаква част от полицията, за която Веско Маринов пее ли пее.

Ето какво се случи преди 3 дни пред офиса ни. Идвайки след обедна почивка видях човек на около 60 години, който лежи на тротоара в безпомощно състояние. Обадих се веднага на 112. От там бях подложен на своеобразен разпит като едва ли не трябваше да установя каква е причината човекът да лежи, дали е е пил, какво му е, дали има друг проблем или евентуално дали е жив, мъртъв или просто обича да спи по тротоарите. Обясних им, че не съм лекар, а за незапознатите само лекар може да установи смъртта, на който и да било или да дава диагнози.

След около 10мин. забелязах патрулка на около 30 метра от мястото. Изненадах се, че толкова бързо са реагирали. Отидох при тях и им казах къде е човека, а те като разбраха че човек лежи на земята ми отвърнаха "Той си е легнал да си почине, ще полежи и ще му мине". Настоях да проверят, от около 5 метра полицая хвърли едно око и си би камшика.

След около 20мин ми се обадиха от въпросния телефон 112 и ми казаха че на мястото има патрул и бърза помощ. Оооо боже! не може да бъде. Извикаха ме, за да им покажа къде е човека. Излязох от офиса и им показах, но "моята полиция" ме нападна с думите "За какво ни викаш за тоя. Не виждаш ли че е пил, какво да го правя тоя?". Бързата помощ също ме нападна, защото и те нищо не можели да направят. Оставих групата безделници да се оправят със случая.

Питате се къде е проблемът? Проблемът е, че ако вашият дядо или баща получи инсулт или инфаркт и падне на тротоара ще изглежда до голяма степен като пиян човек. Също така не е нормално и да лежат хора по улиците, а "моята полиция" да бяга от отговорност, тъй като освен да прави зрелищни акции, работата на редовия полицай е да помага на гражданите.

Честит празник на Полицията (на патерица). Но вместо да правим химни нека държавата да се замисли коя е "моята полиция" - тази, която дебелее в колите, паркирани на сянка, тази която взима рушвети по улиците на страната, тази която не и пука, че хора лежат по тротоарите, тази която бие арестувани в районните, или пък тази която си затваря очите когато някой Майбах е паркирал неправилно или прелита с 250 км/ч? Коя по-точно е "моята полиция" или наистина има грешка в текста на химна и вместо думата "пази" трябва да пеем химна с думата "мрази"?

Няма коментари:

Публикуване на коментар